Dany Vyt, Magali Jara, Olivier Mevel, Thierry Morvan, Nélida Morvan. The impact of digital convenience in omni-channel retailing: a consumer-based approach. Global Conference on Services and Retail Management, May 2021, Florida / USA, United States.
Karine Picot-Coupey, Nina Krey, Elodie Huré, Claire-Lise Ackermann. Still work and/or fun? -Corroboration of the hedonic and utilitarian shopping value scale. Journal of Business Research, 2021, 126, pp.578-590.
Amina Béji-Bécheur, Eric Remy, Philippe Robert-Demontrond, Audrey Bonnemaizon, Pascale Chateau Terrisse, et al.. Synthèse résultats ESADICAS- Etude socioanthropologique des dispositifs d’acculturation à la sobriété. [Rapport de recherche] NIMEC-CREM-IRG. 2021.
Maud Daniel-Chever, Elisa Monnot, Fanny Reniou, Lucie Sirieix. The packaging-free product market: A renewal of practices. Sihem Dekhili. Marketing for sustainable development: Rethinking consumption models, ISTE Editions, pp.79-101, 2021, Agriculture, Food Science and Nutrition, 9781789450361.
Jean-Philippe Croizean, Philippe Robert-Demontrond. Segmenter les marchés à partir des représentations sociales : le cas des produits alimentaires. Décisions Marketing, 2021, 103 (3), pp.9-32.
Fanny Reniou, Elisa Monnot, Lucie Sirieix, Maud Daniel-Chever. Le marché du vrac : un renouveau des pratiques. Sihem Dekhili. Le Marketing au service du Développement durable : Repenser les modèles de consommation, ISTE Editions, 2021, Encyclopédie Sciences, 9781789480368.
Sophie Lacoste-Badie, Junwei Yu, Olivier Droulers. Small change, big change – Increasing attention with product package variations. Food Quality and Preference, 2020, 86, pp.104007.
Sylvie Foutrel, Philippe Robert-Demontrond. Vendre le territoire avec le produit : analyse du cas de « Produit en Bretagne » par la cartographie cognitive. PUR. Territoires fabriqués / territoires instrumentalisés, 2020.
Brinja Meiseberg, Rozenn Perrigot. Pricing-based practices, conflicts and performance in franchising. European Management Journal, 2020, 38 (6), pp.939-955.
Komlanvi Elom Gbetchi, Rozenn Perrigot. Une stratégie multicanale impliquant le commerce ambulant et le commerce en supermarchés/hypermarchés en Afrique de l’Ouest. Systèmes alimentaires / Food Systems, 2020, Systèmes alimentaires / Food Systems 2020, n° 5, 2020 (n° 5), pp.111-131.