Philippe Robert-Demontrond, Anne Joyeau, Christine Bougeard-Delfosse. La sphère marchande comme outil de résistance à la mondialisation : le cas du marché des colas. Management international = International management = Gestión internacional, 2010, Management International, 14, pp.55 – 68.
Rozenn Perrigot, Guy Basset, Gérard Cliquet. THE SIMULTANEOUS USE OF VARIOUS COMMUNICATION MEANS BY FRANCHISORS: INSIGHTS FROM THE SUBWAY CASE. 2010 ISoF Conference, Jun 2010, SYDNEY, Australia. 18 p.
Fanny Reniou. Participative Marketing: How should brands thank consumers for their contribution? . 39th Conference of European Marketing Academy, Jun 2010, Copenhaguen, Denmark.
Fanny Reniou, Elisa Monnot. Suremballage : nécessité ou gaspillage pour le consommateur ?. 26ème Congrès International de l’Association Française de Marketing, May 2010, Le Mans, France.
Fanny Reniou, Elisa Monnot. Over-Packaging: from need to wastage. 39th Conference of European Marketing Academy, Jun 2010, Copenhaguen, Denmark.
Fanny Reniou, Elisa Monnot. Les suremballages, des emballages superflus pour les consommateurs ? Les pratiques domestiques des consommateurs à l’égard des suremballages. 9èmes Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Mar 2010, Rouen, France.
Marie-Pierre Pinto, Olivier Droulers. Packaging : issues, trends and strategic perspectives. International Conference Marketing Trends, Jan 2010, Venise, Italie.
Klara Kövesi, Philippe Robert-Demontrond. The effect of switching barriers on customer commitment: an application to mobile phone services. 9th International Marketing Trands Congress, Jan 2010, Venise, Italy. pp. 7-21.
Anne Joyeau, Philippe Robert-Demontrond, Céline Schmidt. Les récits de vie en Gestion des Ressources Humaines : principes, portée, limites. Revue management
Maud Daniel, Nicolas Bricas, Lucie Sirieix. L’intérêt pour les petits producteurs fonde-t-il la consommation de produits équitables ?. Cahiers Agricultures, 2010, 19 (1), pp.28-33.