Philippe Robert-Demontrond, Anne Joyeau, Christine Bougeard-Delfosse. La sphère marchande comme outil de résistance à la mondialisation : le cas du marché des colas. Management international = International management = Gestión internacional, 2010, Management International, 14, pp.55 – 68.
Rozenn Perrigot, Guy Basset, Gérard Cliquet. THE SIMULTANEOUS USE OF VARIOUS COMMUNICATION MEANS BY FRANCHISORS: INSIGHTS FROM THE SUBWAY CASE. 2010 ISoF Conference, Jun 2010, SYDNEY, Australia. 18 p.
Fanny Reniou. Participative Marketing: How should brands thank consumers for their contribution? . 39th Conference of European Marketing Academy, Jun 2010, Copenhaguen, Denmark.
Fanny Reniou, Elisa Monnot. Over-Packaging: from need to wastage. 39th Conference of European Marketing Academy, Jun 2010, Copenhaguen, Denmark.
Fanny Reniou, Elisa Monnot. Suremballage : nécessité ou gaspillage pour le consommateur ?. 26ème Congrès International de l’Association Française de Marketing, May 2010, Le Mans, France.
Fanny Reniou, Elisa Monnot. Les suremballages, des emballages superflus pour les consommateurs ? Les pratiques domestiques des consommateurs à l’égard des suremballages. 9èmes Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Mar 2010, Rouen, France.
Marie-Pierre Pinto, Olivier Droulers. Packaging : issues, trends and strategic perspectives. International Conference Marketing Trends, Jan 2010, Venise, Italie.
Klara Kövesi, Philippe Robert-Demontrond. The effect of switching barriers on customer commitment: an application to mobile phone services. 9th International Marketing Trands Congress, Jan 2010, Venise, Italy. pp. 7-21.
Jean-Philippe Croizean, André Fady, Dany Vyt. Incidences d’un centre commercial sur la zone de chalandise d’un hypermarché. 9th International Congress Marketing Trends, Jan 2010, Venise, Italie. 21 p.
Anne Joyeau, Philippe Robert-Demontrond, Céline Schmidt. Les récits de vie en Gestion des Ressources Humaines : principes, portée, limites. Revue management