Elodie Huré, Julien Troiville, Karine Picot-Coupey. The retailer brand equity in an omnichannel context. 21st International Colloquium in Relationship Marketing (ICRM) – « Looking back-moving forward », Sep 2013, Rennes, France. CD proceedings.
Emmanuelle Le Nagard, Fanny Reniou. Co-innover avec les clients : entre intérêt et réticence pour les entreprises grand public. Décisions Marketing, 2013, 1, pp.59-75.
Paul Amadieu, Karine Picot-Coupey, Jean-Laurent Viviani. Financial performance of store-within-store strategy in the french fashion industry. 2013 American Marketing Association (AMA) summer marketing educators conference, Aug 2013, Boston, United States. pp.427-437.
Emmanuelle Le Nagard, Fanny Reniou. Co-innover avec les clients: entre intérêt et réticence pour les entreprises grand public. Décisions Marketing, 2013, 71, pp.59-75.
Paul Amadieu, Karine Picot-Coupey, Jean-Laurent Viviani. Shops-within-shops : determinants of the choice and impact on retail company financial performance. 17th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution (EAERCD), Jul 2013, Valence, Spain.
Elisa Monnot, Fanny Reniou. « Ras le bol d’entendre parler d’écologie ! » : comprendre la contestation des discours écologiques par les consommateurs. Décisions Marketing, 2013, 71, pp.93-109.
Rozenn Perrigot, Benjamin Lawrence. The influence of organizational form and customer type on online customer satisfaction ratings. Séminaire M@rsouin : mesure
Sophie Lacoste-Badie, Faten Malek, Olivier Droulers. Influence of a sad program context on the process of advertising persuasion among younger and older adults. Recherche et Applications en Marketing (English Edition), 2013, 28 (1), pp.5-24.
Gérard Cliquet, Christine Gonzalez, Elodie Huré, Karine Picot-Coupey. From mobile phone to smartphone : what’s new about m-shopping. 42nd Academy of Marketing Science (AMS) annual conference, May 2013, Monterey, United States.
Philippe Robert-Demontrond, Anne Joyeau. Quels discours des circuits courts sur le développement durable ? Paroles d’AMAP et d’AMAPiens. 29ème Congrès International de l’Association Française de Marketing (AFM), May 2013, La Rochelle, France.