Fanny Reniou, Dilip Subramanian. Quand le personnel de vente en front-office perturbe le traitement des réclamations. Revue Française de Gestion, 2023, 4 (311), pp.31-52.
Junwei Yu, Olivier Droulers, Sophie Lacoste-Badie. Blowing minds with exploding dish names/images: The effect of implied explosion on consumer behavior in a restaurant context. Tourism Management, 2023, 98,
Laura Sabbado, Maud Daniel. Food Practices in Transition : the case of deconsumption of animal products. 39th EGOS Colloquium, Jul 2023, Cagliari (Sardaigne), Italy.
Fanny Reniou, Dilip Subramanian. Quand le personnel de vente en front-office perturbe le traitement des réclamations. Revue Française de Gestion, 2023, 49 (311), pp.31-52.
Karine Picot-Coupey, Nathalie Prime, Zina de Mercey. Host-country Female Executives and External Legitimation Strategies of Foreign Subsidiaries: A Multi-theoretical Framework. Congrès de l’Association Francophone de Management International, Université de Bordeaux, Jul 2023, Bordeaux, France.
Evelien Croonen, Rozenn Perrigot, Eszter Gedeon, Hamid Mazloomi Khamseh. Antecedents and consequences of franchisee trust in their corporate franchise consultants. Annual Conference of International Society of Franchising, Jun 2023, Rennes, France.
Nina Krey, Karine Picot-Coupey, Shuang Wu. Revisiting Value: A Cross-country Assessment of the Personal Shopping Value Scale. 47th Academy of Marketing Science Annual Conference, May 2023, New Orleans (LA), United States.
Karine Picot-Coupey, Nina Krey, Shuang Wu. UN REEXAMEN DE LA VALEUR PERSONNELLE DE SHOPPING EN CHINE, FRANCE ET AUX ETATS-UNIS – UN DEVELOPPEMENT D’ECHELLES. 39ème Congrès International de l’Association Française de Marketing, May 2023, Vannes (Bretagne, France), France.
Maud Daniel, Laura Sabbado. L’apport de la théorie des pratiques à la compréhension des processus de transition alimentaire :le cas de la réduction de la consommation de viande. Congrès de l’Association Française Marketing, May 2023, Vannes, France.
Quentin Duché, Elise Bannier, Jacques-François Diouf, Olivier Droulers, Sophie Lacoste-Badie, et al.. Étude en IRM fonctionnelle de l’impact des publicités pour l’alcool sur des jeunes buveurs. SFRMBM 2023, Société Française de Résonance Magnétique en Biologie et Médecine (SFRMBM), Mar 2023, Paris, France.