Elisa Monnot, Fanny Reniou, Aurélien Rouquet. Le tri des déchets ménagers : une caractérisation des logistiques déployées par les consommateurs. Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2014, 29 (3), pp.74-98.
Fanny Reniou. Casting de consommateurs : une exposition des « vrais gens » au service de la communication des marques. Décisions Marketing, 2014, 75, pp.135-153.
Maud Daniel, Lucie Sirieix. From sustainable consumption to sustainable practices. 43. EMAC Annual Conference, European Marketing Academy (EMAC). BEL., Jun 2014, Valence, Spain. 14 p.
Paul Amadieu, Karine Picot-Coupey, Jean-Laurent Viviani. Is any organizational form superior in terms of financial performance? Theoretical analysis and evidence from the fashion retail sector.. International Workshop in Franchising, Services and Retail Chains, Jun 2014, Rennes, France.
Fanny Reniou, Dilip Subramanian. Understanding how organisations manage service recovery. AMA Servsig, Jun 2014, Thessalonique, France.
Fanny Reniou, Elisa Monnot, Leïla Elgaaïed-Gambier. Comment encourager les consommateurs à privilégier des produits non suremballés ? Effets de l’activation d’une norme descriptive. 30ème congrès de l’Association Française du Marketing, May 2014, Montpellier, France.
Paul Amadieu, Karine Picot-Coupey, Jean-Laurent Viviani. Company-owned stores, franchises stores or/and stores-within-a-store: can any organizational form yield better performance? Evidence from French fasionretailer. XXIII° conférence de l’AIMS – Association Internationale de Management Stratégique, May 2014, Rennes, France.
Béatrice Parguel, Elisa Monnot, Fanny Reniou, Florence Benoît-Moreau, Fabrice Larceneux. Recherche et implications en marketing : l’intégration du développement durable. AFM Congress, May 2014, Montpellier, France.
Fanny Reniou, Fabrice Larceneux, Béatrice Parguel, Florence Benoît-Moreau, Elisa Monnot. Recherche et implications en marketing : l’intégration du développement durable. 30ème congrès de l’Association Française du Marketing, May 2014, Montpellier, France.
Béatrice Parguel, Florence Benoît-Moreau, Elisa Monnot, Fanny Reniou, Fabrice Larceneux. Recherche et implications en marketing : l’intégration du développement durable. 2014.