Guy Basset, Rozenn Perrigot. Franchisees’ Resale Price Policy Facing Legal, Contractual and Professional Constraints: Insights from European and French Perspectives. Research in Law and Economics, 2015, 27, pp.119-142.
Olivier Droulers, Safaa Adil. Perceived gaze direction modulates ad memorization.. Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics, 2015, 8 (1), pp.15-26.
Philippe Robert-Demontrond, Céline Schmidt, Isabelle Dabadie. Merleau-Ponty et le tournant somatique en sciences de l’homme et de la société : perspectives pour l’ethnomarketing. Colloque société et consommation – 13ième Journée Normandes de Recherche sur la Consommation, Nov 2014, ROUEN, France.
Faten Malek, Norchene Ben Dahmane Mouelhi, Olivier Droulers. Les séniors et les jeunes évaluent-ils différemment les publicités ? Prise en compte du contexte de programmation télévisée et du vieillissement affectif.. Décisions Marketing, 2014, 76, pp.93-106.
Elisa Monnot, Fanny Reniou, Béatrice Parguel. Consumer responses to elimination of overpackaging on private label products. 2014.
Karine Picot-Coupey, Steve L. Burt, Gérard Cliquet. Retailers׳ expansion mode choice in foreign markets: Antecedents for expansion mode choice in the light of internationalization theories. Journal of retailing and consumer services, 2014, 21 (6), pp.976-991.
Elisa Monnot, Fanny Reniou, Béatrice Parguel. Réponses des consommateurs à la suppression des suremballages sur les MDD. 17ème Colloque International Etienne Thil, Oct 2014, Paris, France.
Fanny Reniou, Béatrice Parguel, Elisa Monnot. Les marques peuvent-elles toutes se permettre de supprimer le suremballage ? . 17ème colloque Etienne Thil, Oct 2014, Paris, France.
Frédéric Basso, Philippe Robert-Demontrond, Maryvonne Hayek, Jean-Luc Anton, Bruno Nazarian, et al.. Why People Drink Shampoo? Food Imitating Products Are Fooling Brains and Endangering Consumers for Marketing Purposes. PLoS ONE, 2014, 9 (9),
Karine Picot-Coupey, Elodie Huré, Lauren Piveteau. How to combine bricks and clicks: The case of Direct Optic going omni-channel. Colloquium on European Research in Retailing, Sep 2014, Bremen, Germany.