Fanny Reniou, Audrey Bonnemaizon, Sandrine Cadenat. Le concept de convivialité : une application à la vente à domicile en réunion. Congrès de l’Association Française du Marketing, May 2017, Tours, France.
Francine Lafontaine, Rozenn Perrigot, Nathan E. Wilson. The Quality of Institutions and Organizational Form Decisions: Evidence from Within the Firm. Journal of Economics
Fanny Reniou, Elisa Monnot. BAC JAUNE OU BAC VERT ? COMMENT LES INDIVIDUS APPRENNENT-ILS A TRIER LEURS DECHETS ?. Congrès de l’Association Française du Marketing, May 2017, Tours, France.
Rozenn Perrigot, Olivier Herrbach, Gérard Cliquet, Guy Basset. Know-how transfer mechanisms in franchise networks: a study of franchisee perceptions. Knowledge Management Research and Practice, 2017, 15 (2), pp.272 – 281.
Nathalie Blanc, Didier Courbet, Marc-Olivier Déplaude, Olivier Droulers, Amandine Garde, et al.. Agir sur les comportements nutritionnels : Réglementation, marketing et influence des communications de santé. [Rapport de recherche] Institut national de la santé et de la recherche médicale(INSERM). 2017, Paris : Inserm : Éditions EDP Sciences (ISSN : 1264-1782) / 429 p.
Mathieu Lajante, Olivier Droulers, David Amarantini. How Reliable Are “State-of-the-Art” Facial EMG Processing Methods?. Journal of Advertising Research, 2017, 57 (1), pp.28-37.
Brinja Meiseberg, Karim Mignonac, Rozenn Perrigot, Assâad El Akremi. Performance implications of centrality in franchisee advice networks. Managerial and Decision Economics, 2017, 38, pp.1227-1236.
Olivier Mevel, Thierry Morvan, Nélida Morvan, Magali Jara, Dany Vyt. Le Drive, service complémentaire ou cannibalisation de l’offre des services des GMS : une analyse par le mix marketing et le mix logistique. Logistique
Andrew Terry, Cary Di Lernia, Rozenn Perrigot. The obligation of good faith and its role in franchise regulation. Frank Hoy, Rozenn Perrigot, Andrew Terry. Handbook of Research on Franchising, Edward Elgar, pp.169-192, 2017, 9781785364174.
Hussein Akil, Julien Bouillé, Philippe Robert-Demontrond. Visual representations of climate change and individual decarbonisation project: an exploratory study. Revue de l’Organisation Responsable, 2017, 12 (1), pp.66-80.