Jacques-François Diouf, Karine Gallopel-Morvan. Impact of alcohol marketing content regulation on consumers’ responses and warnings’ visibility. Global Alcohol Policy Conference, Mar 2020, Dublin, Ireland.
Rozenn Perrigot, Begoña López-Fernández, Guy Basset, Olivier Herrbach. Resale pricing as part of franchisor know-how. Journal of Business and Industrial Marketing, 2020, 35 (4), pp.685-698.
Jacques-François Diouf, Karine Gallopel-Morvan. La loi Evin de régulation du marketing de l’alcool. Quelle efficacité dans le cas de publicités/packagings orientés luxe vs. produit ?. Journal de gestion et d’économie de la santé, 2020, 3, pp.123-153.
Mathieu Lajante, Olivier Droulers, Christian Derbaix, Ingrid Poncin. Looking at Aesthetic Emotions in Advertising Research Through a Psychophysiological Perspective. Frontiers in Psychology, 2020, 11,
Dany Vyt, Magali Jara, Gérard Cliquet. Fusions et alliances dans la distribution: de la couverture territoriale à la coopétition. Décisions Marketing, 2020, 97,
Colin Cécile, Olivier Droulers. Lutte contre le tabac auprès des jeunes non-fumeurs : intérêt de l’association d’émotions négatives dans les messages de prévention. Décisions Marketing, 2019, 96, pp.89-104.
Karine Gallopel-Morvan, Olivier Droulers, Gaelle Pantin-Sohier, Juan Miguel Rey Pino. Which cues (colours and/or warnings) may be the most effective at deterring young people from smoking?. 19th Annual Conference of the Society for Research on Nicotine and Tobacco Europe, Oslo, Sep 2019, Oslo, Norway.
Fanny Reniou. Le gaspillage des emballages : de la prise de conscience des consommateurs à leurs pratiques de réduction. Du gaspillage à la sobriété : avoir moins et vivre mieux, chapitre 3, De Boeck Supérieur, pp.47-62, 2019, 978-2807321878.
Sophie Lacoste-Badie, M. Minvielle, O. Droulers. Attention to food health warnings in children’s advertising: a French perspective. Public Health, 2019, 173, pp.69-74.
Karine Gallopel-Morvan, O. Droulers, Gaelle Pantin-Sohier. Dissuasive cigarettes: which cues are the most effective at deterring young people from smoking?. Public Health, 2019, 174, pp.22-30.